alahan oh alahan....

seperti yang saya cakap dalam entry sebelum ni, saya start alahan masa kandungan masuk 2 bulan lebih which is 10 minggu sampai la ke hari ni, 14 weeks. hari ni saya rasa agak boleh tahan la sikit, sebab tu ambik peluang ni coret sesuatu dalam blog ni....

biasa orang sebut alahan ni, org kaitkan dengan morning sickness... tapi alahan saya ni lain sikit, morning sickness takde, tp maghrib sickness plak... masuk je pukul 7 malam, saya akan muntah dengan banyaknya....kepala mula rasa sakit dan pening... badan pun rasa tak bermaya jer... biasanya lepas solat maghrib, saya akan tidur dulu la coz badan rasa tak larat...

dengar citer org lain, rasa mcm alahan saya ni tak teruk sangat, tapi tak tahu la kenapa siksanya menghadapi saat2 alahan ni... hanya kesabaran yang buatkan saya bertahan... dengar citer orang lain jgk, ada yang tak boleh bau ikan, tak boleh masuk dapur, tak boleh bau perfume dan macam2, tapi saya alhamdulillah, setiap bau yang wangi2 tu saya lagi nak hidu, terutama bau masakan... tp skg rasa malas nak masak..nak hidu bau masakan org jer... huhuhu... saya paling tak tahan bau yang busuk2, mmg terus uwekkk.... selera makan jgk bertambah2.. tak penah rasa tak lalu makan, makan semua, tapi yang tak bestnya akan keluar balik semua yang saya makan tu... penat muntah....

semoga alahan ni cepat berakhir, org ckp masuk 4 bulan dah stabil la, maknanya saya kene tunggu lagi 2 minggu.... harap2 cobaan ni cepat berlalu dan rutin kehidupan saya kembali normal...
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "alahan oh alahan...."

Post a Comment