I'm Pregnant!!!

walaupun tajuk ni tak berapa suprise sebab lebey kurang seme orang dah tahu saya pregnant, tapi saya tetap nak buat pengumuman kat blog saya yang dah lama saya tak ambik kisah ni...

first time tahu saya pegnen, mmg excited la sangat coz mmg teringin dah lama, tapi ada masyaqqah yang menyebabkan kitorg terpaksa merancang dulu.. and now, tak perlu susah2 merancang dah coz saya dah habis kursus! MERDEKA!!!

saya start tahu pegnen tarikh 3 mei...ms tu rasa nak buat pregnen test jerr coz my period tak datang2 dah 2 bulan.... orang cakap, check waktu pagi masa mula2 bangun tidur tu mudah detact... jangan minum air atau makan ape2, trus jer check dulu... and result hari tu buat saya rasa confuse coz nampak garis kedua samar2 je... sebelum ni saya check naik satu garis je which means negative... hari ni naik 2 tapi agak samar2... saya cepat2 tunjuk kat hubby, and then kitorg dua-dua become confuse...huhu...2-2 takde pengalaman tengok result UPT...

malam tu kitorg gi klinik nak mengesahkan betul ke saya mengandung? doc cakap kira percaya test yang saya buat tu je la, trus dia scan, nampak rahim baru berkembang, baby tak nampak lagi...doc ckp baru 5 minggu... then suh saya datang check lagi bila ckup 10minggu...

kali kedua scan, wahh...nampak jantung baby berdenyut, dup! dap! dup! dap! rasa teruja sangat coz ada insan yang sedang hidup dalam rahim saya.... bentuk baby belum nampak, tapi organ-organ dalaman baby dah mula berkembang...alhamdulillah...

skg baby saya dah masuk 14 minggu... bermula 10minggu tu saya dah diserang alahan.... bab alahan ni akan diceritakan dalam entry khas lepas ni...
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "I'm Pregnant!!!"

Post a Comment