My Students...;)

Aisyah: Ustazah, hari ni ustazah jadi anak murid, kite nak jadi ustazah! (sambil berlagak pegang pembaris panjang kat depan)

Saya: ha, ikut pandai awaklah... (saya sibuk menyemak buku rakan2 aisyah yang dah siap buat latihan)

Ain: aisyah, saya nak jadi ustazah aiza, awak jadi ustazah noraini

Aisyah: Tak mboh..tak mboh.. saya nak jadi ustazah aiza... awak jadi ustazah noraini...

Ain: saya nak jadi ustazah aiza....

Aisyah: ok la, kita dua-dua jadi ustazah aiza

haha..hampir tergelak saya dengar diorang berdua bergaduh nak jadi saya... ;p anak-anak murid saya ni adalah pelajar darjah 1C yang saya ambil sebagai pelajar pemulihan Jawi. Budak2 ni kalau jumpa je saya, mesti tanya,
"hari ni gi bilik j-QAF tak ustazah?"
huhuh...suka sangat nak gi bilik j-QAF walaupun masa agama untuk kelas diorg tak de hari tu... ntah ape yang diorg suka sangat, sampai time rehat mesti berlari-lari datang jenguk saya kat bilik j-QAF. kalau saya takde, diorg akan datang lagi lepas tu untuk tengok saya ada tak kat bilik j-QAF.
"ha! ada pun ustazah..!! ustazah gi mane? tadi kite cari ustazah, takde pun kat bilik j-QAF?"

"ustazah ada kat bilik guru tadi..."

"boleh kite masuk?"

"ha, masuklah..."

aisyah dan kawan2nye terus buka kasut dan masuk ke bilik j-QAF. bising pulak dalam bilik tu... tiba-tiba saya dapat idea...

"daripada awak duk buat bising tu, baik la awak tolong kemas2 buku, sapu lantai, padam papan hitam... ha, dapat jugak pahala..."

diorang pun apalagi, terus buat ape yang saya suruh.. hehe..bagus betul budak2 ni...;P


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "My Students...;)"

Post a Comment